fbpx

Brändin johtaminen ja muotoilu

Yritykselläsi on brändi, halusit sitä tai et. Brändi on oikeastaan tapa ilmaista se, mitä yrityksesi toiminta, toimenpiteet ja näkyvyys saa aikaan yrityksellesi tärkeiden kohde- ja sidosryhmien – siis ihmisten – mielissä ja sydämissä. Brändiä ei rakenneta yhdessä yössä, vaan sen eteen pitää tehdä määrätietoista työtä ja johtamista. Brändiin vaikuttaa kaikki – miten viestit, miten toimit, miten markkinoit. Myös se, miltä näytät – eikä vain silmillä katsottuna.

Miten brändiä sitten rakennetaan ja johdetaan? Brändi ei tarkoita vain yrityksen mainonnan graafista ilmettä tai visuaalista ulkoasua, vaikka se monen mielessä siihen kilpistyykin. Brändiä voi lähestyä paremmin arvojen, identiteetin ja persoonallisuuden kautta. Brändiä rakennetaan toimenpiteillä, visuaalisella ilmeellä, yrityksen/tuotteen/palvelun tarinalla, vastuullisuudella, kokemuksilla ja lupausten lunastamisella. Palvelumuotoilu ja erilaiset “design thinking” -mallit ovat hyviä työkaluja brändin rakentamisessa. Myös brändin johtamiseen on olemassa omia työkaluja ja toimintakehyksiä. Mikä tärkeintä, brändin pitää olla tiedossa, jotta sitä voidaan kehittää ja johtaa.

Kasvukulman lähestyminen brändin rakentamiseen ja johtamiseen on keskusteleva ja tutkiva. Toteutettavat kokonaisuudet riippuvat todella monista asioista, joten niitä voidaan määrittää parhaiten erimerkiksi erilaisilla työpajoilla, selvityksillä ja tutkimuksilla. Brändin kehittäminen, rakentaminen ja johtaminen tapahtuu myös esimerkiksi koulutuksilla, tapahtumilla/tilaisuuksilla, tuote- ja palvelumuotoilulla sekä asiakaskokemuksen kehittämisellä ja muotoilulla.

Brändityö

  • Brändityöpaja 2500 €

    Tämä palvelu on 4 tunnin yhdistetty koulutus, keskustelu ja sparraustilaisuus, johon osallistuu 3-10 henkilöä (osallistujat määritellään yhdessä tilaajan kanssa). Tilaisuuden jälkeen jokaisella osallistujalla on parempi käsitys siitä, mikä brändi on, miksi se on tärkeä, mitkä asiat siihen omassa yrityksessä vaikuttavat ja miten oman yrityksen brändiä voisi kehittää liiketoimintaan ja tuloksiin vaikuttavilla tavoilla. Kokonaisuus koostuu alkuluennon ja työpajan lisäksi kouluttajan ennen tilaisuutta tekemästä selvitystyöstä tilaajan yrityksen brändistä. Tilaisuus voidaan järjestää asiakkaan tiloissa tai Lempäälässä, Suuntiman Hyvinvointistudion tiloissa.

  • Tilaisuus Suuntiman Hyvinvointistudiolla (4h) 450 €

    Tilaisuuden/koulutuksen/kokouksen järjestäminen Suuntiman Hyvinvointistudiolla Lempäälässä, joko klo 8-12 tai klo 12-16. Aamupäivän tilaisuus sisältää aamupalan, kahvin/teen ja virvoitusjuomat osallistujille. Iltapäivän tilaisuus sisältää välipalan, kahvin/teen ja virvoitusjuomat osallistujille. Muistathan mainita mahdollisista allergioista.

    Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.

Brändin johtaminen palveluna

Brändi on jatkuvasti kehittyvä kuva yrityksestäsi, sen maineesta, identiteetistä, asiakaskokemuksesta ja monesta muusta tekijästä. Brändin vaaliminen on koko yrityksen henkilöstön tehtävä, mutta johdon vastuulla on seurata mitä tapahtuu ja tarttua epäkohtiin ja kehitettäviin asioihin heti kun ne vaikuttavat negatiivisesti yritykseen ja sen liiketoimintaan ja kasvuun. Kasvukulma on tarvittaessa apunasi.

  • Brändijohtaja -palvelu 2550 € / kk

    Palveluun sisältyy kuukausitasolla 30 h brändin tutkimukseen, toimenpiteisiin ja johtamiseen liittyviä tehtäviä (7,5 h / vko). Brändijohtaja palvelun voit ostaa 6 kuukauden ja 12 kuukauden jaksoissa.

    Hinta ei sisällä arvonlisäveroa.

Tämä verkkosivu käyttää evästeitä ja tallentaa sivustoon liittyvää selaustietoa. Klikkaamalla "Ymmärrän" tai jatkamalla sivuston selaamista hyväksyt sivuston käyttöehdot, evästeet ja selaustiedon hyödyntämisen.