Verkossa on useita erilaisia mainosympäristöjä. Niillä on erilaisia käyttötarkoituksia ja niissä toimivat hyvin erilaiset mainossisällöt ja mainostyypit.
Suurin, ja ehkä myös kaunein ja tehokkain mainosympäristö on Google Ads, entiseltä nimeltään Google Adwords. Google Ads -mainosympäristössä hallitaan kaikkea Googlen omassa verkostossa ja yhteistyökumppanien verkossa tapahtuvaa mainontaa. Ympäristö on kehittynyt jatkuvasti enemmän tekoäly- ja automaatio-ohjatuksi, ja usein onnistunut mainonta on enemmän kiinni ympäristön hallinnasta kuin luovasta mainoksesta. Google Ads -ympäristössä voidaan tehdä:
Google Ads taipuu todella monenlaisiin mainonnan strategioihin, mutta olen koonnut alle oleellisia, joista kannattaa aloittaa ennen kuin menee syvään päähän. Keep it simple.
Google Adsin hakusanamainonta sopii pitkäaikaiseen kävijämäärän kasvattamiseen ja niiden asiakkaiden tavoittamiseen, jotka tietävät jo tuotteesta tai palvelusta (ei välttämättä sinun yrityksesi), ja etsivät siitä tietoa. Tai heillä on ongelma, johon he etsivät vastausta. Hakusanamainonta toimii sitä paremmin, mitä paremmassa kunnossa verkkosivuston sisällöt ovat. Sisältöön kannattaakin panostaa ensin, ja sitten tukea löydettävyyttä jatkuvalla hakusanamainonnalla.
Sisältää Google Ads -mainostilin perustamisen ja adaptoituvan hakusanakampanjan yleisimmillä, yrityksellesi kaupallisilla hakusanoilla.
Jos yritykselläsi ei ole Google Ads -tiliä, aloituspaketti sisältää sen avaamisen. Lisäksi toteutetaan Googlen muokkautuvaan hakusanamainontaan perustuva hakusanakampanja, joka tukee verkkosivustosi luonnollista kävijä-/asiakasliikennettä.
12 kk sopimus, yhteensä 480 €. Sisältää:
- Google Ads -mainostilin hallinta
- Virhetilanteisiin reagointi
- Tulosten raportointi 6 kk välein
- Kampanjan kuntotarkastus 2 kertaa vuodessa (sisältää nopeat korjaustoimenpiteet, max. ½ h per tarkastus)
Ylläpito ei ole pakollinen, mutta sillä voit varmistaa, että tilisi virhetilanteisiin reagoidaan ja kampanjan toimivuus tarkastetaan 4 kk ja 8 kk kohdalla.
Voit myös hoitaa tilisi ylläpidon itse, mikäli perehdyt Google Ads -ympäristöön.
Mainonnan kulut eivät sisälly aloitus- tai ylläpitopakettiin, vaan Google veloittaa ne asiakkaalta suoraan asiakkaan luottokorttitiedoilla. Google Ads -mainonta edellyttää luottokorttitietoja, mutta ne eivät ole näkyvillä Kasvukulmalle.
Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.
Google Adsin bannerimainonta sopii sekä pitkäaikaiseen tunnettuuden kasvattamiseen, että lyhyempiin, esim. 1 kuukauden mittaisiin kampanjoihin (kesäkampanja, syyskampanja, joulukampanja, jne.). Bannerimainonnan toimivuus ei ole samalla tavalla riippuvainen verkkosivuston sisällön laadusta, mutta toki on aika oleellista, että asiakas löytää sivuilta sen, mitä bannerissa mainostetaan. Valitse jatkuva mainonta, kampanjamainonta tai molemmat. Kasvukulma suosii mallia, jossa perusnäkyvyyttä kasvatetaan pienemmällä mainospanostuksella jatkuvasti ja ajoittain kasvatetaan myyntiä kuukausi- tai kausikampanjoilla.
Sisältää Google Ads -mainostilin perustamisen ja adaptoituvan mainosbannerikampanjan tai 6 eri kokoista banneria, joilla mainostetaan yritystä tai jatkuvasti saatavilla olevia palveluita tai tuotteita.
Jos yritykselläsi ei ole Google Ads -tiliä, aloituspaketti sisältää sen avaamisen. Lisäksi toteutetaan Googlen muokkautuvaan bannerimainontaan perustuva jatkuva kampanja, joka tukee verkkosivustosi luonnollista kävijä-/asiakasliikennettä ja yrityksen, palvelun tai tuotteen tunnettuutta.
12 kk sopimus, yhteensä 480 €. Sisältää:
- Google Ads -mainostilin hallinta
- Virhetilanteisiin reagointi
- Tulosten raportointi 6 kk välein
- Kampanjan kuntotarkastus 2 kertaa vuodessa (sisältää nopeat korjaustoimenpiteet, max. ½ h per tarkastus)
Ylläpito ei ole pakollinen, mutta sillä voit varmistaa, että tilisi virhetilanteisiin reagoidaan ja kampanjan toimivuus tarkastetaan 4 kk ja 8 kk kohdalla.
Voit myös hoitaa tilisi ylläpidon itse, mikäli perehdyt Google Ads -ympäristöön.
Olemassa olevalle Google Ads -tilille. Sisältää:
- Yksi kampanjamateriaali, kohdistus ja ajastus
- Adaptoituva mainosbannerikampanja tai 6 eri kokoista banneria
- Tulosten raportointi kampanjan päätyttyä
Kampanjan kestoksi Kasvukulma suosittelee vähintään 1 kuukautta ja enintään 3 kuukautta. Jos kampanjaan tulee virhetilanne, se korjataan. Sisältöön tehtävät muokkaukset ovat sama asia kuin uuden kampanjan toteutus, ja tällöin kampanjan rakennus veloitetaan uudelleen. Kun kampanja on päättynyt, saat raportin sen tuloksista.
Mainonnan kulut eivät sisälly aloitus- tai ylläpitopakettiin, vaan Google veloittaa ne asiakkaalta suoraan asiakkaan luottokorttitiedoilla. Google Ads -mainonta edellyttää luottokorttitietoja, mutta ne eivät ole näkyvillä Kasvukulmalle.
Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.
Videomainonnan toteuttaminen YouTubessa ja sivustoverkostossa on hieman monimuotoisempi ja haastavampi kokonaisuus. Muttei toki mahdotonta. Videomainontaan tarvitaan kuitenkin olemassa oleva tai erikseen toteutettava video. Siksi en ole tehnyt videomainonnalle erillisiä paketteja, vaan mieluummin keskustelen ensin tarkemmin siitä, mitä haluaisit videomainonnalla saavuttaa. Ota siis yhteyttä.