Painettu mainonta

Mikä on painettua mainontaa?

Painettu mainonta on kaikkea sellaista painokoneella tai tulostuksella toteutettavaa mainosmateriaalia, jota ei esitetä digitaalisissa kanavissa tai laitteissa. Painettu mainonta suunnitellaan graafiseen suunnitteluun tarkoitetuilla ohjelmistoilla, joilla voidaan muokata kuvia ja koostaa visuaalisia materiaalitiedostoja, jota sitten painetaan tai tulostetaan halutulle materiaalille. Gooderilta saatavia painetun mainonnan tuotteita ovat:

  • Mainoslakanat (banderollit) sisä- ja ulkotiloihin
  • Rollup-mainokset, jotka soveltuvat käytettäviksi sisätiloissa tai ulkotiloissa, joissa on suojaisaa
  • Beachflagit, eli ns. rantaliput, joita voidaan käyttää sisä- ja ulkotiloissa
  • Esitteet, joita voidaan jakaa asiakkaille tapaamisissa tai tapahtumissa kuten messuilla – esitteissä on 4 sivua tai enemmän (8/12/16/20)
  • Lentolehtiset (flyerit), jotka ovat yhden tuotteen, palvelun tai yrityksen yleisesittelyä varten (tapaamiset, messut, jakaminen) – flyer on 1- tai 2-puolinen ja kooltaan yleisesti A4/A5/A6 -kokoinen
  • Kyltit, joita voidaan käyttää joko sisustus-/mainostauluina, opastekyltteinä tai yrityksen toimipaikan ulkomainontaan
  • Käyntikortit
  • Lehdissä (sanoma- ja aikakauslehdet) olevat mainokset

Mistä painetun mainonnan toteutus ja hinta koostuvat?

Painetussa mainonnassa on 3 vaihetta:

  1. Suunnitteluvaihe. Painettava materiaali suunnitellaan taitto-ohjelmalla ja muodostetaan tiedostot, jotka toimitetaan painoon tai mediaan, joka painaa lopullisen fyysisen mainoksen. Ennen painamista asiakkaalle toimitetaan esikatseluversio PDF-tiedostona, jonka asiakas voi tarkastaa ja hyväksyä. Gooder suunnittelee ja toteuttaa suunnitteluvaiheen. Eri mainostyypeillä on eri hinta riippuen suunnittelun laajuudesta ja haastavuudesta.
  2. Mainos tai mainosmateriaali painetaan. Paino toteuttaa fyysisen lopputuotteen. Gooderilla on kokemusta monista painoista ja medioista sekä kyky valita jokaiseen mainostyyppiin oikea toimija tai media. Gooder toimittaa painotiedostot valittuun painoon tai mediaan. Painokustannus riippuu mediasta, mainostyypistä ja määrästä. Esimerkiksi 100 käyntikortilla on eri hinta kuin 1000:lla; vastaavasti 4-sivuinen esite maksaa vähemmän kuin 20-sivuinen. Joidenkin mainostyyppien hinnan saa heti, toisista Gooder pyytää tarjouksen ja hyväksyttää kustannuksen asiakkaalla.
  3. Toimitus. Valmis mainos toimitetaan joko jakelulla (suoramainonta, posti, lehti) tai asiakkaalle tämän määrittämään osoitteeseen. Lehtien kohdalla jakelu sisältyy mainospaikan hintaan, suoramainonnassa (osoitteeton tai osoitteellinen) kustannus riippuu jakelumäärästä ja alueesta, ja asiakkaalle toimitetussa materiaalissa kustannus koostuu rahdista ja mahdollisesti asennuksesta, jos kyseessä on vaikkapa mainoslakana tai kyltti. Gooder osaa valita sinun yrityksellesi oikean toimitustavan, median tai asentajan.

Tämä verkkosivu käyttää evästeitä ja tallentaa sivustoon liittyvää selaustietoa. Klikkaamalla "Ymmärrän" tai jatkamalla sivuston selaamista hyväksyt sivuston käyttöehdot, evästeet ja selaustiedon hyödyntämisen.