Toimivin markkinointi LinkedIn-palvelussa on pääosin sisältöjen kautta toteutettavaa yrityksen viestintää, työnantajakuvan rakentamista tai avointen työpaikkojen ilmoittamista. Yrityksen viestiä voi kuitenkin tehostaa erilaisten tuotesivujen ja ns. Showcase-sivujen avulla. Lisäksi “Linkkarissa” voi toteuttaa julkaisujen mainontaa, eli “boostaamista” tai toteuttaa julkaisujen kaltaisia mainoksia, jotka eivät näy itse yrityksen LinkedIn-sivulla. LinkedIn on B2B ja B2E (business-to-employee) viestinnän ja markkinoinnin kanava, jossa mainonta on kalliimpaa kuin muissa, enemmän kuluttajamarkkinointiin keskittyneissä kanavissa. LinkedIn mahdollistaa monenlaisten markkinointi- ja mainostoimenpiteiden toteuttamisen, alla muutama paketti, jolla yrityksesi pääsee liikkeelle. LinkedInissä toimii myös paljon vaikuttajia, joiden avulla voi tavoittaa laajoja kohderyhmiä. Kun mietit LinkedInin hyödyntämistä yrityksesi viestinnässä, mainonnassa tai markkinoinnissa laajemmin, ota yhteyttä.
Sisältää LinkedIn -sivun ja mainostilin perustamisen. Aloituspaketissa perustetaan LinkedIniin yrityksellesi yrityssivu. Samalla luodaan siihen liittyvä mainostili. Halutessasi voidaan myös luoda ns. seurantapikseli ja toimittaa se asennettavaksi yrityksesi verkkosivuille. Jos sivustosi on Kasvukulman tekemä, asennetaan pikseli sivustolle osana ylläpitoa (edellyttää ylläpitosopimusta).
Olemassa olevalle LinkedIn -yrityssivulle. Mainostili avataan tarvittaessa. Sisältää:
- Yksi kampanjamateriaali, kohdistus ja ajastus
- Sisältömainos, karusellimainos, tai mikä tahansa muu LinkedInin mainostyyppi - videomainonta edellyttää erikseen ostettua videomainosta, mutta saat myös sen tarvittaessa Gooderin kautta.
- Tulosten raportointi kampanjan päätyttyä
Kampanjan kesto voi olla lyhytaikainen, esim. 1 viikko, tai kampanja voi olla pidempiaikainen, vaikkapa yrityksesi jatkuva brändimainos. Kampanjassa varmistetaan, että mainos alkaa pyöriä normaalisti. Jos kampanjaan tarvitaan muutoksia, voit olla yhteydessä Kasvukulmaan. Sisältöön tehtävät muokkaukset ovat sama asia kuin uuden kampanjan toteutus, ja tällöin kampanjan rakennus veloitetaan uudelleen. Kun lyhytaikainen kampanja on päättynyt, saat raportin sen tuloksista, pitkäaikaisemmassa kampanjassa saat opastuksen, miten voit itse tutkia kampanjan tuloksia tai tehdä siihen muokkauksia.
Olemassa olevan LinkedIn -yrityssivun yhteyteen. Sisältää:
- Showcase-sivun avaaminen
- Showcase-sivun kuvaus
- Opastus Showcase-sivulla julkaisemiseen
Showcase-sivu voidaan toteuttaa, jos halutaan korostaa jotain tiettyä liiketoiminnan aluetta tai viestiä jostain tietystä tuotteesta tai palvelusta. Showcase-sivu ei ole kampanja, vaan lisäsivu LinkedInin yrityssivun alle, jolla voidaan julkaista tarkempaa aiheeseen liittyvää sisältöä. Esimerkkinä vaikkapa tuotekehitysosaston, tapahtuman tai työpaikkojen julkaisu omassa kanavassaan.
Mainonnan kulut eivät sisälly aloitus- tai ylläpitopakettiin, vaan LinkedIn veloittaa ne asiakkaalta suoraan asiakkaan luottokorttitiedoilla. LinkedIn -mainonta edellyttää luottokorttitietoja, mutta ne eivät ole näkyvillä Kasvukulmalle.
Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.